Die huidige bevinding van die Suid-Afrikaanse Menseregtekommissie (SAMRK) rakende geslaggebaseerde skooluniforms, het die debat oor diversiteit opnuut in skole laat opvlam. Dit beklemtooon die moeilike taak wat op skoolbeheerliggame rus om individue van verskillende rasse, nasionaliteite, godsdienste en seksuele oriëntasie in ag te neem wanneer skoolbeleide opgestel word.
Die gebruik van skooluniforms is oor die algemeen die norm in die Suid-Afrikaanse Basiese Onderwyssektor en soos met enige voorskriftelike norms is daar praktiese en rasionele redes vir die gebruik daarvan. Dit sluit in die afbreek van sosio-ekonomiese klasverskille tussen leerders, die skep van 'n gevoel van eenheid, skooltrots, die bevordering van dissipline, asook om ongemagtigde persone op die skoolterrein maklik te identifiseer.
Een kwessie wat ook deur die SAMRK in hul mediaverklaring, gedateer 12 Januarie 2024, geïdentifiseer is, is die hoë koste verbonde aan skooluniforms. Dit is juis hier waar ’n skoolbeheerliggaam (SBL) die probleem kan hokslaan deur met verskeie leweransiers te onderhandel en sodoende ‘n monopolie, wat uitbuiting tot gevolg kan hê, af te weer.
‘n Skool se skooluniform word van tyd tot tyd aangepas en indien ‘n SBL die skooluniform verander gaan dit gewoonlik gepaard met konsultasie, koste-ontleding en die in- en uitfassering van die skooluniform oor ‘n tydperk. Die oorweging van geslagsneutrale skooluniform kan op dieselfde basis hanteer word.
Ander uitdagings kan die onredelike oorregulering van skooluniform wees, skooluniformbeleide wat onregverdig kan diskrimineer en skooluniformbeleide wat nie by die skoolgemeenskap aanpas nie. Dit is in hierdie laaste aspek waar die SAOU se standpunt gevestig is.
Die SAOU glo in die volgende beginsels wanneer beleide in hierdie verband opgestel word:
Die SAOU se advies aan Skoolbestuurspanne is soos volg:
Die SAOU is van mening dat bogenoemde die beste benadering is wat die oop en demokratiese aard van die vennootskap tussen skoolgemeenskappe en die staat ondersteun, soos in die Grondwet beoog.
The current finding by the South African Human Rights Commission (SAHRC) regarding gender-based school uniforms has reignited the debate on diversity in schools. It highlights the difficult task that rests on School Governing Bodies to consider individuals from different races, nationalities, religions and sexual orientations when drafting school policies.
The wearing of school uniforms is generally the norm in the South African Basic Education sector and as with any prescriptive norm there are practical and rational reasons for their use. This includes breaking down socio-economic class barriers between learners, creating a sense of unity, school pride, and promoting discipline. This also enables easy identification of unauthorised persons on the school grounds.
One issue also identified by the SAHRC in their press release, dated 12 January 2024, is the high cost associated with school uniforms. The School Governing Body (SGB) can play a crucial role here in negotiating affordable school uniform prices with different suppliers so as to prevent a monopoly which can lead to exploitation.
The uniform of a school is changed from time to time. When this happens, the SGB usually goes through a process of consultation, cost analysis and phasing the old uniform out and phasing the new uniform in over a period. The consideration of gender-neutral school uniforms could be done on the same basis.
Other challenges may be the unreasonable over-regulation of school uniforms, school uniform policies that can unfairly discriminate and school uniform policies that do not adapt to the schools’ community. The SAOU's position is rooted in the latter aspect.
The SAOU believes in the following principles when policies in this regard are formulated:
The SAOU’s advice to School Management Teams is as follows:
The SAOU believes that the above is the best approach which will support the open and democratic nature of the partnership between school communities and the State, as envisaged in the Constitution.
'My experience with SAOU was outstanding. After months of struggle, they assisted me in obtaining my SACE certificate. Additionally, their thoughtful gesture of wishing me a happy birthday was particularly heartwarming.'
Keshia Erasmus
''Ons het gesukkel met 'n vakkeuse van 'n matriekleerling aan die begin van die jaar, aangesien haar ma verlede jaar die toestemmingsbrief na verkeerde e-pos gestuur het. Die departement het net volstrek geweier om haar vak te verander, al het sy al vir amper 'n kwartaal in die veranderde vak gesit. Ons het SAOU genader om hulp en dit was nie eers 'n paar dae nie toe kry ons die toestemmingsbrief vanaf die departement, vergesel met 'n verskoning.''
Lizé van Aswegen
''Flink diens. Akkurate inligting.'' Garetha
''Onderwerpe is spesifiek uniek, baie leersaam en word deur kundiges keurig aangebied.''
Gretie Luyt
''Best service and easy to find information. ''
Kgothatso Madibana
''My ervaring met SAOU is uitstekend tot dusver. Ek het aanlyn geregistreer en is bykans onmiddelik n lid.''
Janeke Jordaan
''Professional advice given and FAQ are very helpful. Staff knowledgeable and website insightful.''
Gregory McCullum
''Daar is dadelik aan my raad gegee.
Dokumentasie was vinnig aangestuur.
Andre Pretorius was vriendelik, bekwaam en van groot hulp met my probleem.''
Susan Jansen
''Excellent rating - For conducting the ongoing professional development workshops on content and on the
latest developments in education.
Continue with the excellent work.''
Molale DC
''My ervaring met die SAOU was uitstekend omdat die webwerf verbruikers-vriendelik is en ek maklik kon aansluit by die unie. Ek is ook vinnig gehelp toe ek hoofkantoor gebêl het. ''
Jacomien Davidson
"Hiermee wil ek graag my dankbaarheid uitspreek vir die geleentheid wat ek ontvang het om saam met my gade die kongres te kon bywoon. Die ervaring was werklik spesiaal. Die absolute professionele voorbereiding ten opsigte van administrasie asook die persoonlike ingesteldheid teenoor die ontvangers van die toekennings was indrukwekkend. Baie dankie vir die erkenning van die werk wat opvoeders doen, dit skep nederige dankbaarheid vir die taak wat God aan my toevertrou het."
E Havenga
''The manner of questions are spot on and one can only hope responses will fast and reliable... New website is highly informative ''
ShamielITIO Mohamed
''Ek wil graag net persoonlik dankie se vir ''n wonderlike Saterdag. Dit was absoluut die moeite werd!
Julle verwelkoming, fantastiese sprekers, middagete, geskenkpakkie en nog 'n wegneem kospakkie was uit die boonste rakke. Dis n voorreg om lid van die SAOU te kan wees.
Dankie en sterkte vir dit waarvoor julle staan en die puik diens wat ons as lede ontvang.''
Sunet Sanders
''My ervaring met SAOU is uitstekend omdat - om dit sommer plein en reguit te sê - in al die jare wat ek SAOU opleidings bygewoon / (Zoom) was nie een ooit 'n mors van tyd nie. Dit is altyd baie insiggewend en interessant. Ek leer ongelooflik baie by die aanbiedings. Baie, baie dankie vir julle puik diens. Ek waardeer dit opreg. Somtyds is dit moeilik om alles ingepas te kry, om na die opleidings te luister maar ek probeer maar altyd 'n plan maak om dit by te woon. Gaan voort met die goeie werk! Baie dankie'' Mathilde van Niekerk
''My ervaring met die SAOU was uitstekend omdat my vrae altyd vlugtig en deeglik beantwoord word. Ek voel vry om enige kwessie met die SAOU te bespreek en ek voel veilig sowel as beskermd wanneer ek kontak maak. Ek voel dat die SAOU as 'n uitstekende ondersteuningsnetwerk vir my dien en ek is nie seker dat ek onderwys, en die politiek daaragter, sou kon hanteer sonder 'n unie met wie ek so vertroud voel nie. Baie dankie!''
Karla du Toit
I got the answers to my questions and there was additional information I could browse on for more information.
Proudy Dlamini
Baie dankie vir alles wat julle alles vir my gedoen het hierdie jaar gedoen het .. al die dinge wat gesorteer het..al die help.. al die ondersteuning... Julle is puik...
Geniet julle vakansie!
Anneke Oberholzer
All Rights Reserved